Skip to main content

Jak aktywować oprogramowanie Symfonia??

Aby aktywować program Symfonia, najpierw trzeba wygenerować kartę rejesracyjną do konkretnego programu Symfonia. Po instalacji nowego programu mamy na to 60 dni. W tym czasie program będzie nam przypominał o konieczności przeprowadzenia tego procesu. Po tych 60 dniach wejście do programu będzie nie mozliwe.

Od czego zacząć?

Po zalogowaniu do programu użytkownikiem, który ma uprawnienia do zakładki Aktywacja, klikamy w lewym górnym rogu AKTYWACJA -> ZGŁOSZENIE DANYCH FIRMY

Pojawi nam się takie okno:

karta1

Po kliknięciu dalej przejdziemy do następnego okna, które już musimy uzupełnić danymi:

karta2

Podajemy dane teleadresowe firmy, która zakupiła program – tu uwaga – jeżeli nasza firma zarejestrowana jest na terenach wiejskich, gdzie nie mamy ulicy – zamiast tego wpisujemy nazwę wsi z numerem domu, a w pole miejscowość miasto, gminę do której przynależy nasza wieś wraz z kodem pocztowym.

karta4

Po kliknięciu dalej otrzymujemy okno z danymi osoby do kontaktu:

karta5

Następnie przechodzimy do akcpetacji regulaminów, gdyż bez zgody nie przejdziemy dalej…. Klikamy dalej, następnie otrzymujemy okno dotyczące ankiety użytkownika

Niby nie obowiązkowa, a pola z gwiazdkami są. Wypełniamy tylko profil i branżę – reszta nie jest obowiązkowa. Informacje te zbierają wyłącznie w celach statystycznych. Jeżeli chcemy je podać to… proszę bardzo.

Ostatni krok to sprawdzenie, czy wszytsko zostało wprowadzone prawidłowo. Możemy to sprawdzić w oknie:

karta6

Ważnym elementem jest tu kod danych, który generuje się automatycznie na podstawie informacji podanych w trakcie wypełnienia formularzy – chyba nikt do końca nie wie jak to jest generowane. Pamiętajmy o tym, że jeżeli po wygenerowaniu karty zgłoszeniowej coś zmienimy w danych, kod również może ulec zmianie. Będzie wtedy problem z rejestracją, ponieważ kody aktywacyjne jakie dostaniemy od producenta mogą się później nie zgadzać w tu wygenerowanym kodem.

Ostatnie okno to:

karta9

Mamy tutaj 3 opcje:

  • wyślij e-mail – niby najprostszy ze sposobów, ale jeżeli nie mamy skonfigurowanej poczty na naszym komputerze to nie uda się to nam, a kartę będziemy musieli generować jeszcze raz. Opcja ta też nie stworzy nam karty w postaci pliku, który będziemy mogli zapisać w celu jej dalszego wykorzystania.
  • „wydrukuj fax/list” – opcja ta służy do tego aby można było kartę rejestracyjną wygenerować w postaci graficznej. Nie jako plik XML a jego graficzną formę. Opcja ta jest niezbędna gdy kartę będziemy chcieli przesłać tradycyjną pocztą, albo musimy ponownie zgłosić bazę z powodu zmiany danych firmy (z odpowiednim wytłumaczeniem). Tą opcję wybieramy też, jeżeli opisany wyżej kod danych ulegnie zmianie lub firma będzie przekształcana w inną formę prawną (program wniesiony aportem).
  • „zapisz plik” – najczęściej wybierana opcja. Program utworzy nam plik w formacie XML i zapisze w określonej lokalizacji. Zapamiętujemy tą lokalizację ponieważ plik ten musimy jeszcze przesłać pocztą e-mail do SAGE. Z prawej strony miejsca w którym ma zapisać się plik jest przycisk z trzema kropkami „…” naciskamy go i przechodzimy do następnego kroku.
Zadzwoń teraz